האם זהו האיש שחבר לרפורמים ופילג את היהודים בארגנטינה?

    "חונביץ ידוע מזה שנים כאדם שמונע מאינטרסים אישיים צרים ושנאה לדת, כשהמפלגה הדתית 'הבור' באה לקראתו והציעה לו במערכת הבחירות האחרונה לרוץ ברשימה עצמאית ולחבור לקואליציה הדתית, וזאת לאחר שהוא נזרק ממפלגת העבודה"
    דוד לזר 2 Comment on האם זהו האיש שחבר לרפורמים ופילג את היהודים בארגנטינה?

    סוער בארגנטינה • האם מי שהביא לתביעה המשפטית כנגד הקהילה היהודית בארגנטינה הוא איש אמי"ה? • ואיך הגיע משקיף בארגון לתפקיד אחראי על מפקד החברים • בכיר בקהילה: "עליו לבקש סליחה" • פרסום ראשון

    "חונביץ ידוע מזה שנים כאדם שמונע מאינטרסים אישיים צרים ושנאה לדת, כשהמפלגה הדתית 'הבור' באה לקראתו והציעה לו במערכת הבחירות האחרונה לרוץ ברשימה עצמאית ולחבור לקואליציה הדתית, וזאת לאחר שהוא נזרק ממפלגת העבודה"
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בתחילת השבוע פורסם באתר 'קול חי' על סערת הבחירות להנהגת ארגון האמיה של יהודי ארגנטינה, ועל דחייתן על ידי השופטת המקומית בעקבות התערבותם של הקהילה הרפורמית, כשלטענת הקהילה החרדית בראשותו של ראש ישיבת 'חפץ חיים' ומנהיגה של יהדות דרום אמריקה הגרש"א לוין – התערבותם של הרפורמים נובעת בעקבות העובדה שהרוב המכריע של המצביעים משתייכים לציבור הדתי והחרדי, מאחר וקהילת הרפורמים הולכת ומתבוללת בשנים האחרונות – והדור הצעיר אינו מתעניין כלל ביהדותו.

    הלילה (חמישי) חושף אתר 'קול חי' כי מי שלכאורה עומד מאחורי כל הסאגה ומסע הרדיפה לציבור הדתי והחרדי מזה חודשים ארוכים – ומי שיזם והביא לתביעה המשפטית כנגד הקהילה היהודית בארגנטינה, הוא לא אחר מאשר חבר דירקטוריון ה'אמיה' מנואל מנדל חונוביץ, שאמנם לא משתייך לקהילה הרפורמית אבל לטענת גורמים שונים בעקבות אינטרסים אישיים הוא לכאורה בגד באמון שהקהילה היהודית נתנה בו, והתסיס את הנהגת הרפורמים והקונסרבטיבים להילחם בקהילה היהודית.

    על פי תחקיר שערך אתר 'קול חי' עולה כי חונוביץ הוא זה שחשף בפני בית המשפט ממצאים ומסמכים מאספות הנהלת האמיה בהם היה נוכח כמשקיף. כזכור, הדיון עצמו התבסס על טענות של גזענות בארגון ובכך שהאמיה נמנעת מלקבל חברים שאינם יהודים ע"פ ההלכה, כמו"כ נטען על אי סדירות במפקד החברים עליו חונוביץ בעצמו היה מופקד. ואכן, מאמציו של חונוביץ יחד אם ראשי הרפורמים הצליחו למנוע לעת עתה את קיום הבחירות במועדן – יומיים לפני קיומם, כשהשופטת דפיליפי מתבססת בקביעתה על טענותיו של חונוביץ.

    ומיהו אותו מנואל מנדל חונביץ? הוא שימש בעבר כנשיא ה'אוסה' שהיא ההסתדרות הציונית בארגנטינה, וכיום הוא חבר דירקטוריון באמיה, כשבקדנציה האחרונה היה אחראי על מפקד החברים בארגון – תפקיד אותו קיבל ממפלגת השלטון באמיה 'הבור', על אף כמות הבוחרים המועטת שבחרו בו. בתפקיד זה לחם בשנים האחרונות בכדי לקבל כחברים באמיה חברים שאינם יהודים ע"פ ההלכה. בדירקטוריון שימש כחבר משקיף – מעמד אותו ניצל, לטענת חברי המפלגה הדתית –  בכדי להתנגח ביהדות הדתית בארגנטינה, ולהביא לכאורה למסירתם של יהודים אחים לשלטון בארגנטינה.

    גורם בכיר בהנהגת המפלגה הדתית אמר לאתר 'קול חי', כי "חונביץ ידוע מזה שנים כאדם שמונע מאינטרסים אישיים צרים ושנאה לדת, כשהמפלגה הדתית 'הבור' באה לקראתו והציעה לו במערכת הבחירות האחרונה לרוץ ברשימה עצמאית ולחבור לקואליציה הדתית, וזאת לאחר שהוא נזרק ממפלגת העבודה", לדברי הגורם, "חונוביץ כאמור בחר ללכת יד ביד אם המפלגות הרפורמית והקונסרבטיבית במסירת הקהילה היהודית לחקירת בית המשפט בארגנטינה".

    "אותו חונביץ", מוסיף אותו גורם, "ממשיך לאחר שורת מעלליו לדרוש בעזות מצח הידברות ושלום. הצעה אותה היה עלינו לדחות בשתי ידיים ע"פ הוראת ראש הישיבה שלא לנהל משא ומתן עם 'מוסרים'. על חונוביץ לבקש את סליחת הקהילה היהודית בארגנטינה על העוול והפירוד שגרם לה", אומר הגורם הבכיר.

    למרות בקשותינו תגובתו של חונביץ טרם התקבלה, לכשהיא תתקבל היא תפורסם במלואה.



    2 תגובות

    מיין תגובות
    1. 2

      מעניין איך הקהילה היהודית בארגנטינה הגיחה ככה לכותרות בתוך שבוע

    2. 1

      הרפורמים מגיעים לכל מקום, נורא!!